ROI : vergelijking traditionele communicatie VS Led communicatie

 

Traditionele visuele communicatie tools :

* Neon  * Banners  * vlaggen * Occassionele led verhuur     * Stickers   * …

 

1ejaar: +/-  € 14.000 uitgaven visuele communicatie tool / opstart

2ejaar: +/-  € 6.000 uitgaven

3ejaar: +/-  € 6.000 uitgaven

4ejaar: +/-  € 6.000 uitgaven

5ejaar: +/-  € 6.000 uitgaven

6ejaar: +/-  € 6.000 uitgaven

Totaal: € 44.000 uitgaven aan visuele communicatie tools over een periode van 6 jaar

LED communicatie tools bij opstart

1ejaar: +/-  € 20.000 uitgaven (aankoop led scherm)

2ejaar: geen uitgaven =BREAKEVEN (tovtraditionele tools)

3ejaar: +/- € 3.000 niet gemaakte kosten door led scherm

4ejaar: +/- € 3.000 niet gemaakte kosten  door led scherm

5ejaar: +/- € 3.000 niet gemaakte kosten  door led scherm

6ejaar: +/- € 3.000 niet gemaakte kosten  door led scherm

Totaal: € 12.000 (4x € 3.000 niet gemaakte kosten) winst aan

Visuele communicatie toepassingen over een periode van 6 jaar  maar nog wel 4j x 2000€  = €8000

 

Per jaar 2 partners die mee op het scherm adverteren voor € 100/maand.

1ejaar: € 2.400 winst  2ejaar: € 2.400 winst

3ejaar: € 2.400 winst  4ejaar: € 2.400 winst

5ejaar: € 2.400 winst  6ejaar: € 2.400 winst

Totaal:€ 14.400  winst aan visuele communicatie toepassingen over een periode van 6 jaar

Traditionele tools     Uitgaven      Inkomsten

Na 6 jaar:                 € 44.000              € 0

LED scherm

Na 6 jaar:                 € 28.000           € 14.400

Na 6 jaar: hebben we een verschil in Uitgaven van 44.000 – 28.000 = 16.000€ minder uitgaven

En een naakte Profit van 14.400 € extra

Verschil in totaal van 42.000€